Påsken 2023
Posted onDen här våren har gått i ett rasande tempo för oss på Checkbiz.
Ingen har riktigt haft tid att notera att förvåren nästan uteblev i år, men nu kanske något är på gång. Krokusarna med sina vackra färger pryder stolt marken och tittar man riktigt noga, kan man skönja små gröna inslag på träd och buskar, så det finns hopp inför kommande påskhelg.
Vad har då hänt hos oss detta första kvartal av 2023?
Vi har haft nöjet att välkomna en hel del nya kunder, vilket alltid är roligt. Vi har ju faktiskt förmånen att få arbeta med många olika branscher och det i sin tur ställer också höga krav på oss att kunna paketera om våra tjänster utifrån olika behov och ändamål.
Ny kollega – Joakim Swahn!
I mars började Joakim Swahn hos oss som Business Developer på vårt kontor i Mölndal.
Joakim kommer senast från Telia och har många års erfarenhet av konsumentdata och analys för TM- och DR-kampanjer. Joakim har också en fördjupad kunskap kring fastighetsdata, vilket vi är väldigt glada över eftersom vi då bättre kan hjälpa dig som kund i dina frågor och funderingar kring bearbetning av hyresrätter, villor, bostadsrätter etc.
Ring eller maila gärna Joakim om du behöver hjälp med urval inom B2B eller B2C för TM eller DR!
Grävseminaret i Karlstad
I månadsskiftet mars/april deltog vi i Grävseminaret som i år gick av stapeln i Karlstad. Föreningen Grävande journalisters årliga grävseminarium är den största och mest uppskattade konferensen för svenska journalister. Här samlas mediefolk från Sverige och andra länder för att lära sig mer om grävande journalistik och utbyta erfarenheter.
Under seminariet delades grävpriset – Guldspaden – ut i ett antal kategorier.
Vi fick möjlighet att prata api:er men framförallt verktyget Svensk Faktakontroll med deltagarna. Otroligt spännande och lärorika dagar!
Penningtvättsdagarna 3-4 maj
Om vi blickar lite framåt, så träffar vi dig gärna på Penningtvättdagarna den 3-4/5 som i år hålls på Münchenbryggeriet i Stockholm.
Vi kommer finnas representerade i Svensk Faktakontrolls monter för att berätta mer om hur du lär känna dina kunder och hur du på bästa sätt använder tjänsten Svensk Faktakontroll för att upptäcka oegentligheter.
Är du på plats – kom gärna förbi och säg ”hej”!
Spaning på stan
Du som arbetar med utskick till brevlåda har säkert hört att PostNord inte längre kommer dela ut ODR (oadresserad direktreklam). Adresserad direktreklam har förvisso en högre styckekostnad då det inkluderar ett porto, men innebär att mottagen nås även om det är ”nej tack” på brevlådan.
Med adresserade utskick har vi också möjlighet att hjälpa dig med att skapa rätt målgrupp utifrån vårt fantastiska data. Sannolikheten för nöjd mottagare och nöjd avsändare är betydligt högre med ADR. Vill du veta mer om hur vi kan hjälpa dig med allt från urval av målgrupp till utskicket– ta kontakt med Oscar, Joakim, Trolle eller Cecilia.
Med detta sagt, vill vi önska dig en riktigt glad påsk med god mat, lediga dagar och kanske en och annan godisbit.