Gör ditt eget Personurval med Checkbiz!
Posted onGör ditt eget personurval för TM eller ADR-bearbetning med Checkbiz!
I detta inlägg kommer vi förklara begreppen TM och ADR samt innebörden av dessa. Vi kommer även gå in lite mer på djupet om hur Checkbiz Personurval fungerar. Ta del av intressant läsning och tveka inte att kontakta oss om du har några frågor eller funderingar.
Checkbiz Personurval
Arbetar du med nykundsbearbetning men är trött på långa prospektlistor med dålig träffsäkerhet? Jobbar du med direktreklam men upplever det svårt att nå ut till din målgrupp? Checkbiz Urvalsverktyg gör det möjligt för dig att segmentera på alla möjliga parametrar för att bearbeta leads via TM eller ADR.
I vintras lanserade vi den efterlängtade funktionen och möjligheten att göra egna personurval på vår hemsida. En fantastisk funktion som gör de enkelt för dig som kund att begära ett affärsförslag med en mängd parametrar, och få svar inom några minuter.
I urvalsverktyget har vi samlat Sveriges befolkning där du själv kan laborera med de urvalskriterier som behövs för att nå just din målgrupp. Börja med att välja ditt ändamål. Är de TM-urval eller ADR-utskick som du vill göra? I det överskådliga gränssnittet kan du via en karta markera de området du vill undersöka. Möjligheten finns även att via postnummer, ort, län eller kommun få fram det geografiska området man vill nå ut till. Vi har en mängd parametrarna att utgå ifrån och endast ett fåtal av dem visas i verktyget. Du kan segmentera på bland annat:
- Kön
- Ålder
- Geografiskt område
- Hushåll
- Konsumtionskraft
- Senaste flytt
- Boarea
- Byggår
- Antal rum
- Hundägare
- Fordon på adress
- Och mycket mer!
Testa gärna själv och beställ ditt urval och få svar inom några minuter. Tveka inte att höra av dig om det finns andra parametrar du skulle vilja utgå ifrån. På hemsidan visas enbart ett axplock av de urvalskriterier som vi har tillgång till.
TESTA URVALSVERKTYGET HÄRVad är Telemarketing? (TM)
Telemarketing är väldigt vanlig metod bland företag som vill kommunicera sina produkter. Det innebär att företag marknadsför sina produkter och tjänster via telefon där en säljare önskar komma i kontakt med potentiella kunder. Syftet med samtalet är sälj-relaterat och antingen sker försäljningen under samtalet, eller genom ett efterföljande fysiskt möte som planeras under samtalet. Vi hjälper flertalet företag i diverse branscher med segmenterade listor för TM-bearbetning anpassat till just kundens målgrupp. Genom att beställa ett urval från Checkbiz får du ta del av en ring-lista där datan är validerad, och nu återstår det bara att börja ringa. Självklart tar vi hänsyn till NIX-registret och levererar enbart NIX-fria nummer.
Vad är adresserad direktreklam? (ADR)
Att göra adresserad direktreklam (ADR) innebär att man gör postala utskick till mottagare som valts ut för en specifik kampanj eller en väl definierade målgrupp. ADR-utskick får enbart innehålla reklam. Med detta menas information där innehållet framställs i syfte att marknadsföra sin tjänst eller produkt. Mottagaren binder sig inte till något utan får enbart ta del av personlig reklam. Reklamen är alltså adresserad direkt till en personlig mottagare med namn och adress. Med denna metod kan du både bygga relationer, hitta nya kunder inom din målgrupp eller driva trafik till din webbplats eller kunder till din butik.
Det finns många fördelar med ADR-utskick. Du väljer själv hur du utformar ditt budskap där endast din kreativitet är dina begränsningar. Du kommer nå fram och kan pin-pointa din målgrupp med en mängd parametrar. Den kända frasen som återfinns på många brevlådor idag som du säkert känner till är “ej reklam tack”. Denna fras avser oadresserad direktreklam, vilket gör att ett ADR-utskick alltid når den önskade mottagaren. Vi erbjuder även möjlighet att designa ett trevligt vykort med ett genomtänkt budskap som sedan landar i brevlådan hos den potentiella kunden. Självklart tar vi alltid hänsyn till NIX-adresserat och leverera enbart adresser som är mottagliga för ADR-utskick. Kanske kan detta vara ett komplement till era vanliga säljkanaler?
Testa gärna vårt verktyg och tveka inte att boka ett Teams-möte om du har några frågor eller funderingar.
Följ vår resa på sociala medier